weekend naar Kuta - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu weekend naar Kuta - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu

weekend naar Kuta

Door: sanderscholten

Blijf op de hoogte en volg Sander

08 December 2010 | Indonesië, Singaraja

Hallo,

Afgelopen vrijdag zijn we met zijn vieren naar Kuta gegaan om ons weekend daar te vieren. Vrijdag morgen zijn we weg gegaan vanuit ons huis en ergens in de middag kwamen in een homestay aan in Legian, in de buurt van Kuta. We hadden voor een paar euro een mooie kamer met zwembad dichtbij het strand, dus dat was helemaal goed. Vrijdag middag hebben we niet veel meer gedaan. ’s Avonds zijn Mark en ik naar het Hardrock cafe in Kuta geweest. We hebben er een biertje gedronken en verder even rondgekeken, uiteraard heb ik nog een shirtje gekocht en toen zijn we weer terug gegaan naar de homestay. ’s Avonds wilden we eigenlijk uit in Kuta alleen iedereen was redelijk moe, we hebben toen wat bier bij de supermarkt aan de overkant van de straat gekocht en hebben verder de hele avond in het zwembad gelegen. Dit is ook zeker niet verkeerd bevallen. De volgende morgen zijn we naar het strand van Kuta gegaan, het is een kilomters lang zandstrand met mooie blauwe zee en een goeie plek om te surfen. Mark, Sharon en Kristian hebben ‘s middags wel gesurft alleen ik kon dat nog niet met mijn schouder. Met mijn schouder gaat het op zich steeds beter maar bij een kleine verkeerde beweging wordt ik er weer aan herinnerd dat hij nog lang niet hersteld is.
Verder hebben we eigenlijk de hele dag op het strand doorgebracht. Rond 6 uur hebben we nog zonsondergang gekeken op het strand, wat er mooi uitzag omdat ook het strand van Kuta pal op het westen ligt. Even later zijn we terug gegaan naar onze kamers en s’avonds zijn we terug gegaan naar Kuta om uit te gaan. Het was allemaal weer mooi en weer ontzettend druk.
Zondag morgen hebben we maar even goed uitgeslapen en zijn we na het ontbijt/middag eten weer terug gereden naar huis. Maandag zijn mensen vanuit Windesheim nog bij ons op bezoek geweest in Singaraja, zij zijn vrienden van o.a. Enik en de directeuren van de Universiteit waar we naartoe gaan, ze verblijven nog tot 12 januari op Bali. ’s Avonds zijn we uit eten geweest in Singaraja omdat dit de laatste avond was van Mark. Hij is afgelopen dinsdag na 3,5 week op Bali vertrokken naar Australie om verder rond te reizen.
Verder is er deze week een ceremonie aan de gang. Mensen gaan dan massaal naar de tempels en feesten op zijn Balinees. Ze dragen allemaal mooie traditionele kleding en versieren zo’n beetje alles wat ze kunnen versieren. Zoals auto’s, scooters, lantaarnpalen en huizen. Het ziet er allemaal mooi uit. Door deze ceremonie hebben wij ook de hele week vrij van school, het is een soort kerstvakantie op zijn Balinees. Gisteren heb ik nog een eind rondgereden met de scooter door de bergen, wat we verder nog gaan doen deze week weten we nog niet.

Groeten

• 08 December 2010 - 11:30

Lucy:

Hai Sander, wat een belevenissen weer.
    Toch vervelend dat je af en toe naar school moet. Nu weer die zogenaamde kerstvakantie! Heb je straks ook nog ècht kerstvakantie als heel Haarbich komt? En Maartje natuurlijk!
    Veel plezier nog. groeten uit Hoogeveen

• 08 December 2010 - 12:48

Marietje:

hai sander wa heb je het toch mooi voor elkaar en wat zie je veel van bali het komt steeds dichterbij dat wij ook komen we hebben er wel zin in alleen ben ik wel erg zenuwachtig en zie tegen de reis op maar als we er eenmaal zijn gaan we alleen maar genieten groeten jan en marietje

• 08 December 2010 - 14:04

Boer Walter :

Leuke foto Sandor,is dat je nieuwe huisdier? De eenzaamheid slaat toch toe!
    Hier gaat alles z'n gangetje alleen in huize Nijhuis slaat af en toe de paniek toe.Nog een paar daagjes en de famillies zijn op weg. Naast alles wat er eventueel misschien zou kunnen missgaan ,hebben ze er heel veel zin in. Persoonelijk wens ik U veel wijsheid en geduld toe met dit zooitje ongeregeld.Ik weet zeker dat jullie met elkaar het heel gezellig hebben.Good goan!
    Christel & Walter en de rest

• 09 December 2010 - 11:49

Zus:

dudeee dat zwijn !!
    haha ik krijg steeds meer zin ;)
    XXX en tot snel !

• 14 December 2010 - 18:42

Kees En Annelies:

Hoi Sander,
    Wat een belevenissen allemaal. Het is weer boeiend om te leen. Vandaag reizen jouw ouders, zus, oom en tante naar jou toe.
    Heel veel plezier de komende weken, wij zijn benieuwd naar de reisverhalen.
    Fijn dat het met jouw schouder weer beter gaat, wat heb jij toch geluk gehad.

groeten,
    kees en annelies

• 15 December 2010 - 09:22

Mark Scholten:

Hoi Sander !

ben op dit moment in Canberra !
    Heb een fijne tijd tot nu!

Hoop dat het bij jullie nog steets goed gaat!
    Hati Hati !
    Groeten aan Kris en Sharon !

Mark

• 15 December 2010 - 16:45

Betsy T.:

Hallo alle zes! De reis goed geslaagd, de familie weer verenigd? Ik las dat jullie maar een uurtje vliegen van Flores af zijn, en daar leven nog de beroemde 'draakjes', de komovaranen. Nog groter dan Sander en zeer vraatzuchtig. Komt dat zien komt dat zien! 'n Heel fijne vakantie met elkaar gewenst en gezellige feest/ver/jaardagen! Gerard en Betsy

• 15 December 2010 - 20:01

Henk En Anja:

Hoi Sander,
    Wat zie je toch veel, geweldig.
    Is Harbrinkhoek al gearriveerd?
    Jij kunt wel fungeren als reisleider, je kent nu de mooie plekjes wel.
    Heel veel plezier met z'n allen !! en genieten maar.

groeten Henk en Anja

• 17 December 2010 - 11:56

Gerard En Cecile :

Hallo Sander
    Een geweldig belevenis een mooie site
    met mooie foto's en verslagen, en wat
    geweldig dat je ouders en Maartje
    Marietje en Jan komen geniet er samen lekker van
    Gerard en Cecile