Familie weer vertrokken - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu Familie weer vertrokken - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu

Familie weer vertrokken

Door: sanderscholten

Blijf op de hoogte en volg Sander

07 Januari 2011 | Indonesië, Singaraja

Hallo mensen,

Afgelopen woensdag is de hele familie weer vertrokken naar Nederland, als het goed is zijn ze nu al weer goed aangekomen in Harbrinkhoek en omstreken. De afgelopen 3 weken zijn zeker goed bevallen, we hebben redelijk veel gedaan en kerstmis en oud en nieuw vieren bij het zwembad met 30 graden maakt het dan helemaal af. We zijn nog met zijn allen 3 dagen naar Ubud geweest, daar hebben we ook mam’s verjaardag gevierd. Op 31 december hebben we in Lovina nog oliebollen gegeten en ’s avonds was er een klein Balinees feestje bij het hotel. Maar anders dan in Europa eindigde het feestje rond half 1 en toen ging iedereen ook naar bed omdat 1 januari in Bali geen officiële feestdag is, verder gingen de meeste kroegen in Lovina rond 1 uur dicht, dus dat was ook even wennen! Op nieuwjaarsdag zijn Maartje en ik met de scooter voor 2 nachten naar Kuta geweest, ik was er al een paar keer geweest maar het blijft gewoon mooi! Maartje heeft een dag gesurft en we zijn verder een avond mooi uitgeweest met een paar Argentijnen en Australiers die we daar leerden kennen. Ik ben verder samen met Maartje nog aan mijn duikbrevet begonnen, en die hebben we inmiddels beide gehaald. Het halen van het brevet duurde 2 dagen. De eerste dag bestond uit een oefenduik in het zwembad en later 2 duiken voor de kust van Lovina, waar een mooi koraal rif ligt. De duiken gingen allemaal goed en de 2e dag zijn we naar Menjangan Island gegaan, aan de noord-westkust van Bali om daar nog 2 duiken en verdere oefeningen te doen. 4 januari zijn we met zijn allen naar Menjangan Island geweest. We hadden met zijn allen een trip geboekt, een grote bus kwam ons ’s ochtends ophalen bij het hotel en aan het eind van de dag waren we weer terug. Pap, mam, Jan, Marietje en Sharon gingen snorkelen en wij gingen duiken samen met Kristian en Hans, de man van Jannie. Het duiken bij Menjangan was veel mooier en spectaculairder, aan het eind van de dag hadden we een hele lijst met exotische vissen. We mochten tot 18 meter diep, dus we hebben redelijk wat gezien. Aan het einde van de dag moesten Maartje en ik nog een theorie toets doen, die hebben we gehaald en nu zijn we officieel open water diver.
Het duiken en snorkelen was voor iedereen een mooie dag en een goede afsluiting van de vakantie. De volgende dag hebben we ’s ochtends nog even met zijn allen een bak koffie gedronken met gebak bij het hotel want het was de 46e verjaardag van Marietje!;) Na de koffie rond half 12 kwam er een taxi die de hele delegatie vanaf het hotel weer naar het vliegveld heeft gebracht. Voor mij rest nu nog ruim 2 weken op Bali, in die tijd kan ik nog mooi de dingen doen die ik hier graag nog wil doen en de dingen doen die we nog moeten doen zoals de tentamens van volgende week. Voor de tentamens beginnen gaan we aanstaande zaterdag nog met Kristian en Hans duiken bij Tulamben. Daar ligt een scheepswrak uit de 2e wereldoorlog in zee!

Groeten!

• 07 Januari 2011 - 08:51

Boer Walter:

Ha die Sander,
    Inderdaad de fanillie is weer heelhuids terug van Bali en konden nog net even een snufje sneeuw meepakken. Ze waren allen bijzonder enthousiast over Bali .De verhalen over jouw en jullie verblijf hebben we gisteren al in geuren kleuren gehoord. De kennismaking van Maartje met haar eerste scooter is natuurlijk een fantastisch verhaal. Kan je zo opsturen naar de leukste thuis. Nou nog een paar daagjes en dan.... back to reality. DAGELIJKS naar school geen onderbrekingen meer van ceremonieen of andere Balinesche vrij dagen. De eerste ceremoniele vrije dag in Nederland is poaske !!!
    Tot de 23 ste
    Christel & Walter ende rest

• 07 Januari 2011 - 11:52

Zus:

Broer! Ik mis je nu al! Of misschien dat het ook de 30 graden en het aan het zwembad liggen daar is ;) en onze biertjes in het Hardrock Café. Ik draag 2 paar ski-sokken op dit moment, wat een kou hier! ik vond t in ieder geval heel gezellig de afgelopen weken! Geniet er nog even van daar, ik ben nu alweer jaloers! dikke kus je zus

PS: shoppinshoppinskijkenkijkennietkopenyouwantmassagegoedkoperdandehema!

• 08 Januari 2011 - 18:45

Marietje:

rhoi sander eindelijk weer thuis na een lange vlucht met tussenstops en lang wachten waren we in totaal 31 uur onderweg maar het was zeker de moite waard we hebben genoten we hebben zoveel gezien en hebben de tropische warmte vochtige klamheid gevoeld en jij was onze gids die ons de mooie plekjes liet zien nu zitten we weer thuis in de regen en mist dat is wel wennen na 3 weken 30 graden sander nogmaals hartlijk bedankt voor alles tot over 25 dagen groeten marietje en jan

• 09 Januari 2011 - 13:51

Kees En Annelies:

Hoi Sander,
    Net jouw moeder aan de telefoon gehad. Super zeg, al die mooie verhalen. En geweldig dat julie hebben gedoken, dat moet fantastisch zijn. Volgende week dus nog een paar tentamens, daar was jij uiteindelijk voor naar Bali gegaan heb ik begrepen. Succes gewenst. Geniet van de laatste twee weken op Bali, de 23e ben je weer in Harbrinkhoek. Wij zien jou daar.

Groet, Kees en Annelies

• 18 Januari 2011 - 20:43

Lotte:

Hé Sander!

Geniet nog even van je laatste dagen en een goede reis!

Xxx Lotte