Het allerlaatste reisverslag - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu Het allerlaatste reisverslag - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu

Het allerlaatste reisverslag

Door: sanderscholten

Blijf op de hoogte en volg Sander

20 Januari 2011 | Indonesië, Singaraja

Hallo mensen,

De tentamens hebben we overleefd, ons huis is bijna opgeruimd en de laatste dingen zijn of worden geregeld. Met andere woorden, nog 3 dagen op Bali en dan zit het er op! De afgelopen week hebben we tentamens gemaakt en een paar verslagen ingeleverd. Alle drie hebben we voor elk vak minstens voldoende en nu is het alleen nog wachten op het officiële certificaat dat we van de universiteit moeten krijgen. De tentamens waren, niet zoals afgesproken in het Indonesisch maar met een beetje hulp van de klas en de leraren kregen we toch voldoendes. De laatste dag op de universiteit was vooral iedereen bedanken en nog de laatste foto’s maken. Voor de tentamens heb ik nog met Hans en Kristian gedoken in Tulamben waar dat scheepswrak voor de kust ligt, het zag er allemaal gaaf uit. Na de tentamens ben ik nog een dag met de scooter rondgereden door Oost-Bali richting Amed, dit wilde ik nog zien voordat we terug naar Nederland gaan. Ook ben ik nog naar Bedugul geweest, daar is een grote traditionele markt waar ik nog de laatste spullen heb gekocht. Verder hebben we een foto laten maken als afscheidscadeau, die geven we haar morgen avond (vrijdag), we gaan dan met ons 3 en Enik voor de laatste keer uit eten. Zaterdag middag worden we opgehaald met de taxi naar het vliegveld en ’s avonds om half 10 Indonesische tijd vliegen we naar Nederland. Zondag ochtend rond 8 uur komen we aan in Amsterdam, ik zal voor de zekerheid maar een lange broek aan doen. Verder ga ik mijn zwembroek en slippers zeker missen. De 5 maanden hier zijn zeker goed bevallen en het is allemaal super snel gegaan. Uiteindelijk is het ook wel weer mooi om naar huis te gaan wetende dat ik zeker nog wel een keer terug kom.

En verder iedereen bedankt voor alle reacties die op de site zijn geplaatst, dit wordt uiteraard gewaardeerd!

Groeten en tot in Nederland!

• 20 Januari 2011 - 12:59

Pa En Ma:

Welcome home !!!

• 20 Januari 2011 - 13:05

Lucy:

Hai Sander,
    Mooi dat je het zo goed hebt gehad, maar ook héééél mooi dat je weer goed en gezond terug komt.
    Nou niet op het laatst nog gekke dingen doen hè.
    Goede thuisreis, we komen wel een keer langs om je verhalen te horen, maar we hebben genoten van je verslagen.

• 20 Januari 2011 - 13:38

Betsy T.:

Goeie reis...met een zuidwester over je coupe soleil. We komen wel een keer langs om alle emoties achter je onderkoelde verhalen aan te horen.

• 20 Januari 2011 - 14:22

Hulshof:

Jo sander,
    Alvast een goeie terugreis he! Geniet er nog maar even van, hier is het zwaarbewolkt en niet warmen dan 5 graden.

Euh sprekt mekaar

• 20 Januari 2011 - 16:10

Rimke:

Goeie reis!! en misschien wel tot bij bruins ;)

• 21 Januari 2011 - 09:31

Peetoompje:

Hé Kneupke,
    Mooi dat je weer terug komt! Siem zal vast wel van je schrikken maar dat komt wel goed. We komen zondag denk ik nog wel even langs!
    Even je eerste stoere verhalen aanhoren!

• 21 Januari 2011 - 15:00

Kees En Annelies:

Een goede thuisreis!!! Wij komen langs om al jouw verhalen te horen.