De eerste dagen in The States! - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Sander Scholten - WaarBenJij.nu De eerste dagen in The States! - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Sander Scholten - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in The States!

Blijf op de hoogte en volg Sander

01 September 2012 | Verenigde Staten, Wayne

Hallo iedereen,

We zijn in Amerika! De vlucht is prima verlopen zonder lange vertraging of verdere problemen. De eerste Amerikaanse dollars zijn gepind en we hebben nieuwe simkaarten gekocht. Donderdag avond rond 19:00 plaatselijke tijd landden we in New York, het was mooi helder dus we hadden een mooi zicht vanuit de lucht op Manhatten, hier werden we opgehaald door Nancy Bauer en haar man. Intussen won Twente ook nog eens van Bursaspor, de sfeer zat er bij aankomst dus al goed in!:D Nancy werkt op de universiteit, we hebben de eerste nacht ook bij haar thuis geslapen op een half uur rijden van het vliegveld. Ze wonen in een mooie en typisch Amerikaanse wijk met veel houten huizen met verranda’s, grote auto’s en veel Amerikaanse vlaggen. De volgende ochtend kregen we een “american style breakfast” en het was met 30 graden erg warm, de winterjassen hebben we nu dus nog niet nodig. We hebben ’s middags inkopen gedaan bij de Walmart en later hebben we ingecheckt in onze dorm. Ik slaap samen met Sebastiaan op een kamer en Teun ligt een kamer naast ons en we delen met ons drieen een badkamer, ideaal!:) De campus is echt super groot alleen nu nog zo’n beetje uitgestorven omdat alle andere studenten zich pas dit weekend inchecken. Gister avond zijn we met Susan, een Amerikaanse student die we al kenden, rondgereden door de buurt en hebben we ’s avonds wat gegeten. We keken echt onze ogen uit naar alle grote auto’s, trucks, hispanics en shopping malls! Vannochtend ben ik even met Sebastiaan gaan sporten om de hamburgers van de TGI Fridays weer te compenseren en vandaag staat New York op het programma, zondag avond een studentenfeestje hier in de buurt en maandag gaan we met Susan mee naar het huis van haar ouders en dinsdag beginnen de eerste lessen.

Hopelijk gaat in Nederland ook alles goed en tot snel!

Sander

  • 05 September 2012 - 21:13

    Betsy T.:

    Wat een reislustig gezin toch... De een dobbert al studerend in een zwembad, de ander zit boven op een berg en kan niet meer met de lift naar beneden vanwege het onweer. Hoe het ook zij, studeer niet te hard, Sander, and have fun!

  • 11 September 2012 - 19:17

    Willemien:

    Ha,Sander, Je weet dat ik niet zo fanatiek ben in het computergebeuren, dus vandaar dat ik nu pas reageer. Zo te lezen pas je je alweer moeiteloos aan. Had niet anders verwacht, mien kealke! Geniet ervan. Ik zal proberen je te volgen en wat vaker deze helse masjien aan te zetten. Goodgoan, Mien.

  • 24 September 2012 - 13:21

    Marietje N:

    nou je hebt het zo te zien en te horen best naar je zin al is het wel heel anders dan bali en heb je het ook veel drukker met leren enzo ik vindt het leuk om je weer te volgen groeten

  • 25 September 2012 - 07:18

    Henk Scholten:

    Dag Sander,
    Ik heb van Jos, al wel het een en ander gehoord. Ik vind het in meerdere opzichten klasse dat je dit doet.Ben ervan overtuigd, dat je dit je vele voordelen oplevert. Ben zelf ook een aantal keren in dit, in meerdere opzichten schitterende land geweest, en heb volop genoten. Ik wens jou toe, dat jij dit ook doet en daarnaast wens ik je een vruchtbare studietijd toe. Ik vind het leuk rechtstreeks contact met je te onderhouden. Ik hoor graag van je. Doe je ouders de groeten daar!
    Groeten,
    Henk

  • 03 Oktober 2012 - 21:37

    Simone Groeneveld:

    Hi Sander,

    Vroeg me al af of jullie waren gaan zwemmen maar je was al begonnen met je blog zonder mij in te lichten. Je loopt er één achter, maar ik ben blij dat je al op weg bent! Jullie hebben al best veel contacten, dat is heel mooi. Als je locale mensen kent zie je veel meer (bijvoorbeeld hoe Amerikanen echt wonen, in wijken waar je als toerist niet zou komen). Mooie en typische foto's!

    Groet,
    Simone Groeneveld

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 09 Aug. 2010
Verslag gelezen: 858
Totaal aantal bezoekers 45056

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Studeren aan William Paterson University (NJ)

23 Augustus 2010 - 22 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: