Niagara Falls, Washington DC en Hurricane Sandy! - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Sander Scholten - WaarBenJij.nu Niagara Falls, Washington DC en Hurricane Sandy! - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Sander Scholten - WaarBenJij.nu

Niagara Falls, Washington DC en Hurricane Sandy!

Blijf op de hoogte en volg Sander

30 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Wayne

Hallo volgers,

Het werd wel weer eens een keer tijd voor een nieuw reisverslag!

De laatste weken hebben we in onze vrije tijd aardig wat gedaan en ook voor school kregen we veel opdrachten mee. We zijn nu ongeveer halverwege ons semester. Naast de wekelijkse SO’s hebben we ons eerste tentamen gehad, een paar assignments en papers moeten schrijven en voor volgende week moeten we een onderzoek presenteren. De cijfers die we tot nu toe terug hebben gekregen waren allemaal goed, we voeren dus wel degelijk wat uit hier!;)

Alles ging verder goed en we hadden aardig wat profijt van de auto die we hadden gekocht, hij liep als een jonge god en bracht ons overal naartoe. Tot dat we 2 weken geleden samen met de ouders van Sebastiaan op een vrijdag naar de Niagara Falls reden, we waren nog maar net op de snelweg en de auto stopte ermee en we kregen er ook geen beweging meer in. Na een half uurtje langs de kant van de weg te hebben gestaan werden we door een politieauto een paar honderd meter verderop geduwd waar een parkeerplaats was. Hier hebben we eigenlijk de hele dag gewacht tot dat onze auto werd weg gesleept, de auto laten repareren was voor ons in verband met de kosten geen optie dus hebben we hem naar de sloop laten weg slepen en er nog een paar honderd dollar voor weer gekregen. Uiteindelijk hebben vrijdag avond nog een auto gehuurd voor de volgende dag en zijn we zaterdag ochtend alsnog met de huurauto naar Canada gereden. Het was ongeveer 8 uur rijden en zeker de moeite waard! We zijn met een boot vlak bij de waterval gevaren, we konden elkaar niet eens verstaan door het lawaai van het gekletter van het water. Ook zijn we boven op de “Skylon tower” geweest die vlak bij de watervallen staat, vanaf daar hadden we een mooi uitzicht over het hele gebied. Verder was Canada ook vooral erg koud, het verschil met New Jersey was echt duidelijk voelbaar toen we uit de auto stapten. Ook zijn we met zijn allen naar een wedstrijd van de New York Yankees geweest, ze speelden tegen de Boston Red Sox, de grootste rivaal dus dat was ook wel gaaf om mee te maken. Verder zijn we afgelopen maandag naar de opnames van Collegetour geweest met Susan Sarandon in New York. De aflevering komt als het goed is op 2 november in Nederland op televisie, we zaten aardig vooraan dus goed kans op dat we nog in beeld komen. Verder zijn we afgelopen weekend met zijn vieren een weekend naar Washington DC geweest. Jeroen, de neef van Sebastiaan die hier 10 dagen op vakantie is, ging ook mee. We hadden van te voren een goedkoop hostel geboekt midden in een uitgaansstraat dus daar hebben we zaterdagavond even van geprofiteerd, alle kroegen zaten vol door feestjes in verband met Halloween. Vrijdag en zaterdag zijn we overdag eigenlijk heel de stad doorgesjouwd, we hebben gigantisch veel gezien. Washington is heel anders dan New York, de metro’s zijn veel luxer en de straten zijn veel ruimer met bredere stoepen. De stad is eigenlijk een groot museum waar je van alle belangrijke personen en gebeurtenissen van/in de Amerikaanse geschiedenis wel een memorial van tegen komt.

We hadden van te voren een retourticket voor zondag 17:00 uur gekocht, de terugreis hebben we zaterdagmiddag direct vervroegd toen we hoorden dat “hurricane Sandy” dichtbij zou komen. Alle bussen en metro’s zouden zondag avond in New York stil zijn gelegd, dat zou betekenen dat we vanaf New York niet meer terug naar huis zouden kunnen. Zondag avond zijn we doordat we eerder waren vertrokken uit Washington uiteindelijk toch nog op tijd terug in New York, er liep gelukkig nog een bus die ons naar de universiteit bracht. De spanning zat er die dag wel aardig goed in aangezien we van te voren niet zeker wisten of er nog wel bussen zouden rijden, in dat geval hadden we vast gezeten in New York. Sandy heeft hier in de buurt aardig huis gehouden. De stroom viel maandag avond uit en daarna werd de storm eigenlijk alleen maar erger tot een uur of 2 ’s nachts. We kunnen van onze kamer op de 3e verdieping een heel eind kijken en zagen overal felle lichtflitsen van elektriciteitskabels die het begaven, er ontstonden daardoor her en der kleine brandjes, ook hier op de campus. De bomen gingen hard heen en weer en door alle regen en wind was het een groot kabaal buiten. Normaliter kunnen we ook alle lampjes van Manhattan vanuit onze kamers zien maar gisteravond was het spookachtig donker. Voor ons was het verder wel veilig om binnen in onze kamers te zitten, we hebben mooi met een paar man uit ons gebouw onder het genot van een paar Budweisers bij elkaar gezeten en zijn later rustig gaan slapen.

Vanmorgen hebben we wel kunnen ontbijten op de universiteit, de eetzaal leek op een soort opvangcentrum ook voor mensen hier in de buurt buiten de campus. We hebben even een rondje over de campus gelopen en de schade bekeken, het viel gelukkig mee er waren veel bomen, palen en verkeersborden omgevallen, het is meer een grote troep door alle losse takken bladeren die overal liggen. De komende dagen is de universiteit nog steeds gesloten, als het goed is hebben we aan het eind van de week weer les en ook weer volledig stroom en warm water.

De komende dagen kunnen we dus eigenlijk vrij weinig doen, hebben we hier toch nog een soort herfstvakantie!

• 30 Oktober 2012 - 23:25

Paulien Scholten:

Ha die Sander,
    Leuk om weer een verslag van jou te lezen. Na 2 dagen CNN kijken en volgen hoe het met de orkaan ging is het toch weer fijn om dit te lezen dat het bij jullie redelijk goed is gegaan en dat het weer weer rustig is.
    Nu op naar de verkiezingen en de New York marathon, want daar zullen jullie vast wel heen gaan.
    groeten aan Teun Sebastiaan en Jeroen en tot horens.
    mam

• 31 Oktober 2012 - 19:38

Marietje Nijhuis:

hoi sander

leuk om weer wat van je te horen,we hebben hier wel in de rats gezeten om jou
    maar gelukkig is alles goed gegaan ,en een ervaring rijker
    we zijn net terug van een weekje vakantie in turkye,een hele belevenis,
    vooral als je met het hele gezin gaat en kleinkinderen.
    W hebben erg genoten vooral van de kleinkinderen voor hun was alles nieuw
    het vliegen,het hotel,ze warenheel erg blij dat we dit samen deden
    alleen het weer was de eerste dagen niet zo mooi, dat was wel jammer,maar het was niet koud ,
    en de laatste 3 dagen was het lekker warm en volop zon
    Sander veel plezier nog en de groeten ook van Jan

• 01 November 2012 - 01:40

Sander Scholten:

Ha Marietje en Jan,

Ja, die orkaan was echt wel even spannend. Het heeft aardig gespookt!
    Mooi dat de vakantie in Turkije goed is bevallen! Dat kan ik me zeker voorstellen dat het gezellig was met het hele gezin, en natuurlijk spannend voor de kinderen omdat ze nog nooit gevlogen hadden. Ik benieuwd naar de foto's en de verhalen!!

• 01 November 2012 - 17:18

Lucy:

Hai Sander,
    Nou heb ik je bericht toch gelezen.
    Kreeg niet automatisch een mail. Moet me zeker weer opnieuw aanmelden.
    Geniet nog maar even van de les-loze periode!
    Je loopt nog niet mee met de marathon?
    Heb je ook geen auto meer nodig!
    Veel plezier, groeten,

Lucy

• 02 November 2012 - 16:18

Sietze:

Hoi Sander,

Ik begreep al dat Sandy jullie niet klein gekregen heeft. Mooie foto's, ook die van jullie uitzicht (Indian Summerkleuren!). Hoe zit dat nu met die boot op het randje van de Niagara Falls, zo lijkt het??
    Mooi dat jullie ook nog wat opsteken daar en jammer dat ik niet langs kan komen om 's mee te kijken.
    Hou je taai en geniet ervan.

groet, Sietze

• 02 November 2012 - 17:02

Betsy T:

Dus je hebt het overleefd? Ik kreeg ook niet meer automatisch een mail dat je weer wat 'gepubliceerd' hebt. Je zit net in een tijd dat er van alles gebeurt in de VS. Ben benieuwd naar je verkiezingsverslag.. . Het ga je bijzonder!

• 03 November 2012 - 18:47

Sander Scholten:

Sandy heeft ons inderdaad niet klein gelukkig niet klein gekregen!
    We zitten wel nog steeds deels zonder stroom en we hebben nog steeds geen warm water, dat is wel minder.
    We gingen met de boot langs de watervallen, waar het water naar beneden klettert. De witte waas is water wat weer opspat na dat het naar beneden is gevallen. Het zag er allemaal heel gaaf uit!

Jammer dat je inderdaad niet langs kunt komen, we zullen de foto's in ieder geval blijven uploaden!

Groet,

• 03 December 2012 - 19:17

Henk Scholten:

Dag Sander,

Leuk jouw verslagen te lezen. Schrijf eens wat vaker iets van je belevenissen op. Ik kijk ernaar uit.....

Groeten,

Henk

• 27 December 2012 - 20:22

Simone Groeneveld:

Hoi Sander, Behulpzame politie heb je daar. Je hebt de auto naar de sloop gebracht en nu wordt hij opgelapt voor de volgende arme student? Jullie laten je gelukkig niet tegenhouden door een kapotte auto en hebben heel veel gezien en gedaan. De Niagara Falls lijken me prachtig. Goed idee om ook een keer het gecultiveerde Washington te bezoeken. Gelukkig waren jullie vóór Sandy thuis! Mooi dat jullie ongedeerd zijn. Kun je je fijn concentreren op je schoolwerk.