Einde van het semester - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Sander Scholten - WaarBenJij.nu Einde van het semester - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Sander Scholten - WaarBenJij.nu

Einde van het semester

Blijf op de hoogte en volg Sander

30 December 2012 | Verenigde Staten, Wayne

Hallo mensen,

Het semester zit er op. Afgelopen donderdag hadden we ons laatste tentamen van de tentamenweek. Tijdens de laatste weken hebben vooral afscheid genomen van iedereen op de campus en verder aan het leren geweest voor de tentamenweek. We moesten voor International Media een essay schrijven, voor Critical Writing een paper schrijven, voor Classroom Management moesten we ook een essay schrijven en voor Geography of North American city’s hadden we een tentamen en een onderzoek dat we moesten doen. Geography of North American City’s heb ik inmiddels afgerond en de andere cijfers moet ik nog terug krijgen. De opdrachten die we moesten doen waren op zich niet veel anders dan we in Nederlands gewend zijn.

Na het laatste tentamen afgelopen donderdag moesten we ook uit onze kamers op de campus en zijn we tijdelijk naar het huis van Susan verhuisd, daar hebben we onze spullen zolang neergezet en we konden er slapen tot en met kerstmis. Na de kerst zijn we naar Hoboken verhuisd waar ik tot 1 januari blijf, via via konden we hier een kamer krijgen. Hoboken is een mooi wijk aan de andere kant van de Hudson rivier vlakbij Manhattan met mooie cafe’s en restaurants en een prachtig uitzicht op de skyline van Manhattan, een ideale plek dus om de vakantie te vieren. Verder gaan we naar New York om oud en nieuw ergens bij Times Square te vieren, het zal daar wel gigantisch druk worden maar ook wel weer gaaf. We zijn rond de kerst ook een paar keer naar New York geweest en de kerstsfeer daar is echt mooi om te zien.

De laatste weken zijn we ook onze roadtrip aan het plannen, we kunnen onze auto die we gehuurd hebben op 3 januari ophalen in Newark en dan kan de reis naar de zuidelijke staten van de V.S. beginnen, we hebben er allemaal super veel zin in. Hopelijk wordt het een mooie afsluiter van dit semester. Verder heb ik ook nog aardig veel van het glazen huis gezien via de live stream op internet, toch mooi om het zo te volgen en dat geld natuurlijk nu ook voor de top 2000.

Groeten uit Hoboken!

• 30 December 2012 - 22:31

Lucy:

Hallo Sander.
    Leuk om weer een bericht van jou te lezen.
    Nu kan de vakantie toch echt beginnen. Wel verdiend na zo hard werken!
    Wij maken ons vast op om morgen een hele bende oliebollen en appelflappen te bakken.
    Ik hoorde dat jij via Skype een kijkje in de keuken neemt bij Marietje!
    Heel veel plezier in New York met oud en nieuw. De oliebollen denk je er maar bij.
    En dan nog een fijne vakantie, hopen dat deze auto het langer volhoudt!
    Groetjes, ook van Herman,

Lucy

• 30 December 2012 - 23:08

Simone Groeneveld:

Mooi dat je goed met je werk bezig bent geweest, hopelijk zijn de resultaten er ook naar. Cities spel je zo, city's is de genitief. Wat een mooie foto's weer. Geweldig dat je morgen op Times Square zult zijn, heel veel plezier daar!!

• 30 December 2012 - 23:11

Peter En Manon:

Hé Kneupke,

Nog even dus! Dan zit het er alweer op.
    Wij gaan morgen lekker oliebollen eten, dus ik zie je nog wel op Skype denk ik.
    Oud en nieuw op Times Square? Of ergens bij Times Square? Zal dat laatste wel zijn aangezien je morgenmiddag (onze tijd) nog gaat skypen want dan zou je daar al moeten staan denk ik.

Veel plezier op vakantie in ieder geval en wellicht tot morgen!

Peter en Manon

• 31 December 2012 - 10:14

Walter Lutikhuis:

Ha die Sander,
    Mooi om wee reven wat van je te horen.
    Ik heb net alle vingers geteld het waren er 40 in totaal hopelijk zijn het er morgen ook net zoveel.
    We hebben net het vuurwerk op gehaald. In onze keuken was het een wahala aan vuurwerk, je weet niet wat je mist.
    We wensen jou daar ook een mooie jaarwisseling en voor 2013 veel Geluk , Gezondheid en Geographic knowledge!!!!

Walter & Christel Jaap (10 vingers) Fiep (10 vingers) Kees (10 vingers) Teus (10 vingers)

• 31 December 2012 - 11:20

`Betsy T.:

Mooi dat het je goed gaat, al zul je de jaarlijkse oliebollensessie wel missen. Wij zitten in Mauterndorf, zon en sneeuw, en wat het vanavond wordt weet ik nog niet. Gerard heeft in ieder geval wel vuurwerk gekocht, en Saar heeft heel gevaarlijke sterretjes van maar liefst 25 cm lang. We hopen dat je een heel bijzondere jaarwisseling meemaakt. En alvast een mooie reis gewenst in een
    pooierbak.

• 31 December 2012 - 14:57

Marietje Nijhuis:

Fijn dat het zo goed gaat Wij beginnen zo met oliebollen bakkenDe hele familie komt weer samen
    altijd gezellig wewensen je nog een hele fijne reis en een goed thuiskomst

• 31 December 2012 - 20:26

Sander:

De oliebollen zagen er allemaal heerlijk uit.
    En een walhala van vuurwerk in de keuken, dat doet me denken aan een paar jaar geleden wat een feest!

Bedankt voor alle beste wensen en iedereen natuurlijk een gelukkig 2013 gewenst!