Thanksgiving, North Carolina en Philadelphia! - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Sander Scholten - WaarBenJij.nu Thanksgiving, North Carolina en Philadelphia! - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Sander Scholten - WaarBenJij.nu

Thanksgiving, North Carolina en Philadelphia!

Blijf op de hoogte en volg Sander

07 December 2012 | Verenigde Staten, Wayne

Hallo mensen,

Het werd weer nodig tijd voor een nieuw tijdverslag, het duurde wat lang maar we hebben ook aardig wat papers moeten schrijven en tentamens moeten maken in verband met het naderende einde van het semester. De toetsen die we gemaakt hebben tot nu toe heb ik allemaal gehaald en ook de papers en assesment heb voldoende gemaakt. Het semester over 3 weken al afgelopen dus nu zijn we eigenlijk aan het voorbereiden voor de laatste tentamens en afsluitende verslagen. Als ik die zonder problemen behaal heb ik zo goed als alle punten binnen.

Afgelopen weken hebben we buiten school om ook veel gedaan! We hebben onze eerste thanksgiving meegemaakt. We werden door Susan uitgenodigd bij haar oma thuis, de hele familie van ongeveer 25 personen was aanwezig en we hebben de hele dag gegeten en gedronken, thanksgiving ten voeten uit blijkbaar Ter compensatie van de uitnodiging en al het eten hebben we de tuin van het huis aangeharkt en een boom die omgewaaid was door orkaan Sandy opgeruimd. Verder zijn we een weekend naar de vader van Susan geweest die aan het strand in North Carolina woont, dat is ongeveer 11 uur rijden naar het zuiden aan de oostkust. Hij woont er prachtig en we konden daar een weekend slapen. Het weer was verder met 20 graden super, helemaal in vergelijking met de sneeuwstorm van 2 dagen die we toen in New Jersey hadden. We gingen paddle-boarden en hebben gezwommen in de oceaan die trouwens wel koud was maar voor half november mochten we niet klagen, het was net vakantie!

Afgelopen week zijn we van zaterdag en zondag nog naar Philedelphia geweest, dat ligt op ongeveer 2,5 uur rijden van hier. Het was een mooi weekend gehad en veel gedaan en gezien. We zijn bijvoorbeeld naar The Independence Hall geweest waar in 1776 the decleration of independence is getekend wat in feite het begin van de Verenigde Staten is. En we hebben de officiële Liberty Bell gezien die is geklonken toen de Verenigde Staten waren geboren. Al met al hebben nog aardig wat van de Amerikaanse op gestoken, een goede geschiedenis les dus! Ook zijn we naar de beroemde trappen van het Philadelphia Art Museum geweest die Rocky Balboa in de films op rent, dat was ook wel gaaf om te zien. Afgelopen dinsdag hebben we zelfs nog Sinterklaas gevierd hier. We hebben met een paar vrienden en vriendinnen hier lootjes getrokken en er een mooie avond van gemaakt. Iedereen had een gedicht voorbereid, dat was trouwens nog best lastig in het engels!

Het leven hier op de campus bevalt verder nog steeds super goed. Het wordt eigenlijk met de dag vertrouwder, we hebben al veel mensen leren kennen en er is genoeg te doen. Maar helaas duurt al niet lang meer voor dat we weer terug naar Nederland gaan. We hebben nu nog 6 weken en die willen we goed besteden!

Het laatste tentamen hebben we op 20 december en 21 december moeten we uit onze kamers. We willen dan met kerst en oud en nieuw in en rond New York blijven en elders te slapen. De kerstsfeer willen we daar natuurlijk niet missen Vanaf 3 januari kunnen we onze auto ophalen die we hebben gehuurd voor de roadtrip tot en met 18 januari! We willen eigenlijk zo snel mogelijk langs de oostkust naar het zuiden rijden en dan richting New Orleans om vervolgens naar Texas te rijden waar we zoveel mogelijk willen zien. We hebben verder nog niks geen hostels geboekt dus kunnen de trip altijd nog aanpassen, het wordt natuurlijk wel een hele reis maar we proberen natuurlijk zo veel mogelijk te doen en te zien!

• 07 December 2012 - 23:15

Lucy:

Ha die Sander,

Eindelijk weer een bericht. Leuk. En ik kreeg weer vanzelf bericht. Dus dat zit weer goed.
    Leuk dat je zoveel meemaakt en ziet. Ik hoorde al van mama dat je ook wel erg druk bent met de studie. Nog een paar weekjes dus. Hebben jullie wel een betere auto gehuurd dan de vorige??
    Ik hoorde laatst van iemand dat je zo goed bent in moppen vertellen. Met een briefje in de portemonnee!
    Dat wil ik ook wel eens meemaken! In het engels zal dat ook wel moeilijk worden!
    Nog veel succes met je studie en heel veel plezier in de volgende 3 vakantieweken.
    Rijd voorzichtig!
    Groeten en fijne feestdagen
    Herman en Lucy

• 07 December 2012 - 23:16

Sander Scholten:

De foto's die bij dit reisverslag horen zijn bij het vorige reisverslag toegevoegd "Niagara Falls, Washington DC en Hurricane Sandy", klein technisch foutje, moet kunnen.

• 09 December 2012 - 05:43

Sander:

Ha tante lucy,

We vermaken ons nog steeds prima! Morgen gaan we weer een dag naar New York om de kerstsfeer te proeven.We zijn inderdaad verder nu wel wat drukker met tentamens en opdrachten maar dat is ten slotte ook de reden dat we hier naartoe zijn gekomen!
    Van wie heb je gehoord over die briefjes met moppen?
    Misschien kan ik er een voorbereiden als ik weer terug ben

Groeten aan Herman!

Sander

• 09 December 2012 - 13:30

Marike Scholten:

Hoi Sander,

wat maak je weer een hoop leuks mee. Fantastisch om nu 3 weken door Amerika te kunnen rijden.
    Hopelijk is het weer goed. Een heleboel plezier gewenst. Leuk om je reisverhalen te lezen.

Groeten van Marike

• 09 December 2012 - 15:57

Betsy T:

Het zal toch niet zo zijn dat het je zoooooo goed bevalt in de USA dat er wilt blijven?! En zag ik daar ook niet een leuk meisje voorbijschieten op FB? Anyway, het is mooi om te horen dat het je goed gaat. Maak er nog een paar mooie weken van

• 09 December 2012 - 19:55

Marietje Nijhuis:

ha die sander

wat leuk om weer wat van je te horen ,ik hoor wel veel van je ma maar het is ook leuk via de mail
    wat maak jij veel mee ditis wel een reis die je nooit zult vergeten, geniet er lekker van,want voor je het weet
    is het afgelopen .
    we wensen je nog heel veel plezier en een hele fijne vakantie enverder fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling doe voorzichtig

groeten van jan en marietje

• 09 December 2012 - 21:31

Sietze:

Hoi Sander!
    Goed om weer een levensteken van jullie te ontvangen en mooi dat je tussen het paddleboarden door ook je tentamens niet vergeet...
    Geniet de laatste weken nog even goed van het land en de mensen!

groet,

Sietze

• 10 December 2012 - 11:58

Walter Luttikhuis:

Dear sander
    The Sint is in the land aankomen
    and have for you a present meegenomen.
    He heard you were in de Verenigde Staten
    The Sint didn't have in the gaten.
    It is nice to read you are goot te pas
    And here is also erverybody in his sas.
    For us you are so long weg.
    You are thinking , thats botte pech.
    Have a good time U.S.A
    We think at you net als je PA en MA.
    Take care en be careful!!!!

The Twentse Sint

(hoezo dichten in het Engels lastig?)

• 10 December 2012 - 23:22

Lucy:

Dat heb ik van Joke Heubach gehoord!!
    Oefen dus maar vast, want we verwachten er heel wat van!
    Minstens een half uur non-stop!
    Groetjes,

Lucy

• 27 December 2012 - 20:25

Simone Groeneveld:

Susan is wel een waardevol contact voor jullie, wat leuk dat je Thanksgiving viert bij een Amerikaanse familie thuis. Goed dat je een handje helpt met buitenklussen. En gelukkig ook nog wat warme zee meegepikt. Je laatste tentamens zijn geweest, ik hoop dat jullie ze hebben gehaald. Inmiddels ben je ook uit je kamer en begint je roadtrip. Veel plezier en doe voorzichtig!