Scooters huren en de eerste dag op de Uni - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu Scooters huren en de eerste dag op de Uni - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu

Scooters huren en de eerste dag op de Uni

Door: sanderscholten

Blijf op de hoogte en volg Sander

01 September 2010 | Indonesië, Singaraja

Hallo,

Afgelopen maandag zijn we samen met Enik naar een boedistische tempel en de Lovina hot springs geweest. s'Ochtends hebben we voor het eerst 2 scooters gehuurd bij de oom van Enik in Lovina. Na een korte uitleg van 10 seconden reden we westwaarts naar de boeddhistische tempel van Bali, de tempel was best groot en het zag er allemaal mooi uit. Het was verplicht om een Saron te dragen, dit is een soort traditionele rok die je zo over je zwembroek heen kunt doen. Na de tempel zijn we verder gereden richting de hot springs. Enik reedt voorop en het was wel even wennen, ze rijden hier links en regels kennen ze hier niet echt. Je krijgt pas voorrang als jij je scooter eerder de weg op rijdt dan een ander. We reden steeds iets meer de bergen in en onderweg had je mooi uitzichten op rijstvelden en bossen vol met palmbomen en andere tropische vegetatie. Eenmaal aangekomen bij een soort open plek in een kleine jungle lagen daar de hot springs. Het zijn kleine warmwater baden met swavel erin, dit stinkt soms wel naar ei maar is echt fijn! Het was er wel meer toeristisch en hier kwamen we ook meer Nederlanders tegen, na de tijd reden we weer terug naar Lovina. Omdat Sharon jarig was die dag bleven we in Lovina om daar te gaan eten. Dinsdag ochtend hadden we een meeting op de universiteit met de andere internationale studenten, ze komen bijna allemaal uit Oost-Europa. De directeur van de universiteit, Mr. Ketut Seken introduceerde ons aan de rest als Sander "the very tall boy", Sharon en Kristian, "He looks like a indonesian singer to me but i dont remember his name". Dit geeft een beetje de relaxte sfeer aan die er op de universiteit hangt. s'Middags hadden we vrij en hebben we eerst de scooters terug gebracht en daarna een beetje op het strand van Lovina gelegen. Vandaag was onze eerste schooldag. De dagen beginnen hier om half 10 en om 1 uur zijn we weer vrij. De aardrijkskunde vakken beginnen later pas dus krijgen we tot die tijd Bahasa Indonesia lessen. Het klinkt allemaal erg ingewikkeld en dat is het ook! Alleen de grammatica stelt niet veel voor. Zinnen maken in het indonesisch is dus veel makkelijker dan bijvoorbeeld in het Frans of Engels. In de lokalen is het verboden om met schoenen of slippers te lopen dus iedereen loopt op blote tijdens de les. Vanmiddag waren we dus vrij en heb ik met de lokale bevolking een potje gevoetbald. we hebben een klein kunstgras veldje gehuurd voor 1 euro PP. Verder moeten we vanaf nu als het goed is van maandag tm vrijdag naar school van half 10 tot 1 uur. Wat we verder s'middags allemaal gaan doen weten we nog niet.

Groeten!

• 01 September 2010 - 14:07

Ansjo:

Hey Sander chill hoor halve dagen naar school klinkt allemaal erg fijn...

gr. ansjo

• 01 September 2010 - 14:47

Meijer:

Jo Sander! Klinkt goed die verhalen! Nu alleen nog even kijken of je er ook een paar foto's bij kunt drukken! Ik spreek je nog wel een keer op msn. Gr Joost

• 01 September 2010 - 18:19

Joukje:

joo chilln! beetje in zown bad liggen wat naar ei stinkt... fijn hoor!!
    maar ikben wel jaloers op je! have fun en succes op school!!

groeteeee uut almelooo

• 02 September 2010 - 07:27

Roy:

Nou, Gtje volgens mij heb jij daar wel een luizenleven als ik dat zo hoor...

• 02 September 2010 - 08:12

Lotte:

Ha Sander!

Ooo wat een leuke verhalen! Word echt jaloers als ik het lees. Het klinkt echt alsof het daar supermooi is, wat 't waarschijnlijk ook wel is, haha. Nouja, verder een lekker rustig rooster dus genoeg tijd om alles te verkennen lijkt me :D

Veel plezier!!

Xxx Lotte

• 02 September 2010 - 08:31

Betsy T.:

Het lijkt wel vakantie! Het enige probleem is, wat moet je 's middags toch doen met al je vrije uren. Op de kermis gaan staan als 'very tall boy'? Voor ons ben je trouwens helemaal niet groot maar gewoon het kleinste neefje... Good goan!

• 02 September 2010 - 09:02

Ivo:

Joo sander!
    Volgens mij vind jij het daar niet vervelend!
    haha
    veel plezier man!

• 05 September 2010 - 12:52

Marinus-Hetty:

Ha Sander wat leuk die verslagen, wensen je een hele mooie tijd.