Terug in Singaraja! - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu Terug in Singaraja! - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu

Terug in Singaraja!

Door: sanderscholten

Blijf op de hoogte en volg Sander

21 September 2010 | Indonesië, Singaraja

Hallo mensen,

Afgelopen donderdag zijn we terug gekomen in Singaraja na een week in Lombok te zijn geweest. Na een reis van 12 uur waren we weer terug in ons huis!
Vorige week donderdag zijn we rond 5 uur ’s middags vertrokken met 11 mensen vanuit Singaraja. We zijn naar Padangbai gereden, in het oosten van Bali en daar zijn we met de scooters op de ferry gegaan. De volgende morgen om 6 uur kwamen we aan op Lombok, we hoorden hier direct al het gezang van de moskeeën. In Lombok zijn de meeste mensen namelijk Islamitisch, dit was ook te merken op straat. Na een korte pauze zijn we langs de westkust naar het noorden gereden, naar Mataram. Dit is de hoofdstad van Lombok en hier woont ook de vriend (Made) van een van de 11 klasgenoten. Hij heeft een hotel in Mataram voor ons geregeld en ik deelde een kamer met een Poolse jongen. We zijn maar een nacht in Mataram gebleven, het winkelcentrum van de stad heeft een Mc Donalds en een KFC naast elkaar dus verder zijn we ook niet gekomen! Verder is Lombok wel echt een mooi eiland, de natuur is iets ruiger met meer bergen bossen. ’s Avonds hebben we bij Made thuis gezeten, we kregen zelfgemaakte palmwijn aangeboden en zijn familie had een hele rijsttafel klaar gemaakt waar we van mochten eten! De volgende morgen zijn we verder doorgereden langs de westkust, we reden naar een klein haventje toe om daar op de boot te stappen naar de Gili-eilanden. Dit zijn 3 kleine eilanden aan de westkust van Lombok, je vindt hier behalve witte zandstranden, helblauwe zee en veel palmbomen ook nog een paar bungalowparkjes. We zijn de eerste 2 nachten op Gili Meno gebleven, met 11 man hebben we twee 2persoons bungalows gehuurd en hebben we buiten geslapen. Het eiland was zo klein dat je er in een uur helemaal om heen kan lopen! Het plan was om na 2 nachten door te gaan naar Gili Trawangan, maar omdat de meesten ziek werden gingen we nog maar met zijn drieën. Een Slowaak, een Spaanse en ik zelf zijn wel naar Gili Trawangan gegaan, het eiland is ongeveer hetzelfde als Gili Meno alleen hier vind je meer kroegen en discotheken. Een half uur nadat we aankwamen op Gili Trawangan werd ik zelf ook ziek, ik heb verder de hele avond en nacht geslapen terwijl de andere twee die avond wel mooi de kroeg in zijn gegaan. De volgende dag was ik weer iets beter en kon ik ’s avonds wel mooi mee naar de kroeg. Verder kon je op de Gili eilanden mooi zonsopgang en zonsondergang zien. De zon kwam op achter een vulkaan op Lombok en ging dezelfde avond nog weer onder achter een vulkaan op Bali. Verder was de sfeer op Gili Trawangan echt relaxed, maar na 2 nachten zijn we terug gegaan naar Gili Meno waar de anderen nog verbleven. We zijn nog een nacht op Gili Meno gebleven, hier hebben we ook weer buiten geslapen en de volgende ochtend zijn we weer terug gegaan richting Singaraja. Afgelopen weekend hebben we verder niet veel bijzonders gedaan, maandag na school zijn we nog naar een zwembad geweest in Lovina, verder gaan we deze week in ieder geval gewoon naar school. Wat we aankomend weekend gaan doen weten we nog niet dus dat hoor je nog!

Groeten!

• 21 September 2010 - 13:30

Betsy T.:

Je zou haast denken dat je op vakantie bent....
    Groeten vanuit grauw Twente met een maximale hitte van 15 gr.

• 21 September 2010 - 15:42

Jaap:

Leuk sander!

• 21 September 2010 - 17:14

Lars:

Hee Sander! Ik lees dat verder alles goed gaat? Het ziet er allemaal mooi uit;)

Ik spreek je!

• 21 September 2010 - 18:01

Joukje:

Sander! vet gaaf man! wel jammer dat je ziek was.. maar ik merk al dat je het vreselijk naar je zin hebt! echt tof! we horen wel weer!!
    liefs

• 21 September 2010 - 18:23

Ansjo:

He Sander,
    Mooie verhalen hoor! Maar Nu heb ik eindelijk ook vakantie!Morgen eindelijk naar U2 in Brussel in maandag op richting Kenia!!Jij lekker genieten en probeer nog wat te leren want daar was je er toch voor......

Gr. Ansjo

• 21 September 2010 - 19:51

Je Ouwelui:

Hé Sander,
    Prachtige belevenissen, geniet ervan en wees voorzichtig. Mooi dat je ons op deze manier mee laat genieten.
    Pa en Ma

• 28 September 2010 - 14:52

Kees En Annelies:

Hoi Sander, Hartstikke leuk om weer iets nieuws te lezen. Wij hadden al een tijdje niet meer op jouw site gekeken, het is leuk om te zien dat jij weer een heel verhaal hebt geschreven. Heel veel plezier en geniet ze.