Sekumpul watervallen en naar de kapper - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu Sekumpul watervallen en naar de kapper - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu

Sekumpul watervallen en naar de kapper

Door: sanderscholten

Blijf op de hoogte en volg Sander

03 Oktober 2010 | Indonesië, Singaraja

Hallo,

De afgelopen week op de universiteit is rustig verlopen. Een leuk iets is dat we er een nieuwe docent bij hebben, hij is een paar jaar geleden afgestudeerd aan de UT in Enschede, in die tijd ging hij ook regelmatig naar wedstrijden van FC Twente, toevallig genoeg konden we het daarna redelijk goed met elkaar vinden! Verder hebben we vrijdag avond een barbeque gehad met zo’n beetje de hele klas, 2 klasgenoten hadden dit geregeld bij hen thuis. Afgelopen dinsdag ben ik ‘s middags na de universiteit een stuk rondgereden met de scooter. Ik kwam bij een grote tempel uit, en daar vertelde een jongen uit de buurt mij dat er verder op een paar mooie watervallen te zien waren. Hij bood zich aan als een soort gids en ik hoefde hem alleen maar te volgen. Eerst nam hij me mee naar een soort uitkijk punt waar je in een heel groot dal keek, het was echt een en al groen en in de verte zag je de zee en Singaraja liggen. Van redelijk dichtbij zag ik nog een adelaar rondcirkelen. We hebben op dit punt ook nog wat gegeten en gedronken en daarna zijn we doorgereden naar de Sekumpul watervallen. De wegen waren op sommige stukken zo stijl dat ik vol gas bergopwaarts niet harder dan 20 km/uur kon rijden terwijl de scooter normaal 75 km/uur haalt. Na dit stuk te hebben doorstaan moesten we nog eens 400 treden af om onder aan de watervallen uit te komen. Het zag er allemaal heel gaaf uit en de deze watervallen waren veel groter en ruiger dan sommigen die we eerder al gezien hadden. Het enige minpuntje is dat ik mijn fotocamera niet mee had genomen. Ik moet dus nog een keer terug en dan samen met Sharon en Kristian. Maar eerlijk gezegd is dat ook geen straf! Woensdag hadden we vrij van de universiteit omdat er op die dag overal ceremonies werden gehouden, het was dus een Balinese feestdag. We zijn ’s ochtends om 7 uur naar de familie tempel van Enik’s familie gegaan zo’n ceremonie bij te wonen. De hele familie was in mooie dure traditionele kleding gekleed en in de brandende zon werd de ceremonie gehouden. Na nog geen half uur had ik al een witte afdruk van mijn horloge op mijn pols staan en hadden we het alle 3 ook wel weer gezien. Dezelfde middag ben ik nog naar air Sanih geweest, dit is een koud natuurlijk zwembad op ongeveer 30 minuten rijden van ons huis. Kristian en Sharon waren moe maar Jan, een Slowaakse jongen uit de klas wilde wel mee. Het water was veel kouder dan een normaal zwembad, dit was echt fijn omdat het die middag 37 graden celcius was. Donderdag zijn we gewoon naar de universiteit geweest en ’s middags heb ik weer een stuk rond gereden met de scooter, Sharon en Kristian bleven thuis. Ik kwam bij een paar mooie bergtoppen uit waar je fraaie uitzichten had, op het eind van de dag ben ik nog naar een andere kleine waterval geweest. Een gids nam me mee langs een rivier en uiteindelijk kwamen we bij de Sing sing waterval uit, deze is iets kleiner alleen de natuur eromheen was wel echt mooi! Je zag alleen aparte vogels, kleine apen en aparte bloemen. Verder zijn Kristian en ik nog naar de kapper geweest. We kwamen bij een kleine hut uit in de buurt van Lovina waar de grote zakken met zwarte haren van zo’n beetje half mannelijk Lovina lagen. De man deed er ongeveer 10 minuten over en het koste me 1,30 euro, het resultaat was nog niet eens zo verkeerd ook!

Groeten!


  • 03 Oktober 2010 - 09:20

    Lucy:

    hai sander, hartstikke mooi allemaal, maar dat van die 75 km. per uur (zonder helm?)had je misschien beter niet in je verslag kunnen zetten. een beetje aan de (nacht)rust van je ouders denken hè!

  • 03 Oktober 2010 - 09:20

    Lucy:

    hai sander, hartstikke mooi allemaal, maar dat van die 75 km. per uur (zonder helm?)had je misschien beter niet in je verslag kunnen zetten. een beetje aan de (nacht)rust van je ouders denken hè!

  • 03 Oktober 2010 - 18:34

    Walterenderest:

    Ha die Sundar hier een berichje uit het zonovergoten Fleringen.
    Ie maakt wat met doar,wij zijn allemaal hartstikke jaloers op jou!!Jij gaat naar de watervallen en wij naar de wildwaterbaan in Slagharen,what´s the difference. Geniet ervan dat zouden wij ook doen.Leuk om al jouw belevenissen te lezen.
    Toedeloe!

  • 04 Oktober 2010 - 19:21

    Betsy T.:

    We zullen aan je denken als we komende week in Oostenrijk door de eerste sneeuw klauteren OF de verkleurde lariksen bewonderen. Het verschil kan niet groter zijn..... GOOD GOAN!

  • 05 Oktober 2010 - 18:39

    Marike:

    Ha, die Sander,

    Wat geweldig wat je allemaal meemaakt!!!
    Ik geniet helemaal met je mee. Hier is het druilerig weer, lang niet zo mooi als bij jullie en lang niet zoveel te beleven.
    Leuk dat je in Lovina bent geweest. Daar was ik ook een paar dagen. Dat is erg dichtbij, he? Verder zijn we in Ubud geweest.
    Jij hebt in korte tijd al veel meer gezien van Bali.
    Ik ben benieuwd naar meer avonturen!!!!!!!!!

    Groeten van Marike

  • 07 Oktober 2010 - 20:34

    WilleMien:

    Ha,jong toch,wat maak ie toch mooie dingn met!Ik zol zowat jaloers wonn.Geniet ervan,want voor je het weet ben je weer thuis.En niet te hard skeurn op die scooter!

  • 07 Oktober 2010 - 20:34

    WilleMien:

    Ha,jong toch,wat maak ie toch mooie dingn met!Ik zol zowat jaloers wonn.Geniet ervan,want voor je het weet ben je weer thuis.En niet te hard skeurn op die scooter!

  • 10 Oktober 2010 - 13:14

    Fiep:

    hai sander
    hoe is eht in bali
    is het mooi
    nou doei

  • 21 Oktober 2010 - 16:01

    Lonneke:

    Hai sander,
    Ik hoor het alweer de kapper daar is dus beter dan hier? haha.
    en het is ook nog eens goedkoper dus je hebt het wel weer goed voorelkaar.

    Maar het is nu wel saai hier hoor. je bent alweer zo'n tijdje weg.. maarja.

    Ik moest even de groetjes doen van je oude/duurdere kapster! haha.
    Liefss,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Singaraja

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2011

Het allerlaatste reisverslag

07 Januari 2011

Familie weer vertrokken

23 December 2010

Familie aangekomen op Bali!

08 December 2010

weekend naar Kuta

01 December 2010

Singapore en vulkaan beklimmen
Sander

Actief sinds 09 Aug. 2010
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 45053

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Studeren aan William Paterson University (NJ)

23 Augustus 2010 - 22 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: