Weekend ziek en surfen in Kuta! - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu Weekend ziek en surfen in Kuta! - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu

Weekend ziek en surfen in Kuta!

Door: sanderscholten

Blijf op de hoogte en volg Sander

18 Oktober 2010 | Indonesië, Singaraja

Hallo,

Vorig weekend hebben we weinig kunnen doen. We hadden het idee om een vulkaan te beklimmen alleen Sharon kreeg last van dengue, waarschijnlijk is ze door een dengue vlieg geprikt toen we nog op Lombok waren. Ze was erg ziek en ze heeft een week in het ziekenhuis gelegen. Ik was zelf ook ziek, zo’n kleine week heb ik thuis op bed gelegen met griep, spierpijn en een zeer hoofd, afgelopen woensdag voelde ik me eindelijk weer beter. Afgelopen weekend was ik weer helemaal beter en ben ik met 2 andere internationale studenten (Jan, een Slowaak en Bea, een Spaanse) een weekend naar Kuta geweest! Dit is het toeristische gedeelte van Bali in het zuiden aan zee op zo’n 2,5 uur rijden van ons huis in Singaraja. Je kunt hier goed uitgaan en surfen, dit hebben we dan ook beide gedaan! Donderdagmiddag na school zijn we weg gereden vanuit Singaraja, we zijn eerst naar Tabanan gegaan want daar wonen vrienden van Jan. Tabanan is een stad 30 minuten voor Kuta, hier hebben we van donderdag op vrijdag geslapen. Vrijdag zijn we doorgereden naar Kuta, hier werd het hele weekend ook een filmfestival gehouden. Onderweg naar Kuta zagen we dan ook al een soort Limousine-Hummer van zo’n 8 meter lang. Daar zal vast een wereldberoemde Balinees in hebben gezeten.. Het filmfestival verder was best mooi, het werd gehouden in en rond een bioscoop in het shopping centre van Kuta. We hebben hier een film gekeken en verder rond gelopen. Vrijdag avond zijn we uit geweest in het centrum van Kuta, je kunt Kuta een beetje vergelijken met het centrum van Lloret de Mar. Het is er gigantisch druk en je vind er heel veel discotheken en toeristen, vooral veel dronken Australiers! Ook zijn we bij het monument geweest van de Bali-bombing in 2002, we zagen de plek waar de bommen zijn ontploft en we zijn in de discotheken geweest die opnieuw zijn opgebouwd na de bommen. Die avond uitgaan was voor mij de eerste keer uitgaan sinds ongeveer al weer 2 maanden op Bali te zijn! Het uitgaan in Kuta was mooi en we zijn dan ook om 5 uur de discotheek uitgeveegd.. De volgende dag hebben we vrij weinig gedaan, even goed uitgeslapen en een beetje in de buurt rondgereden. ’s Avonds zijn we naar de Tanah Lot tempel geweest, dat is een mooie tempel in zee op ongeveer 30 minuten rijden van Kuta. De tempel staat op een rots in zee en we zagen er de zonsondergang, dit was echt een mooi uitzicht!! Bij de tempel werd er die avond ook een ceremonie gehouden, ongeveer 30 Balinese mannen deden de traditionele kecak dans, met allerlei grote aparte maskers en veel vuur. Hierna gingen we met een andere Spaanse student mee naar haar huis in de buurt van Kuta, een huisgenoot van die Spaanse student is een surfer en hij nam ons zondag mee naar zee om te gaan surfen! Zaterdag avond hebben we verder nog weinig gedaan, we hebben in een café wat gegeten en later hebben we in een ander café waar een band kwam optreden nog wat gedronken. Zondag hebben we in de buurt van Kuta dus gesurft, het was mijn eerste keer en het was echt moeilijk! Ik had voor die middag een surfplank gehuurd op het strand, de golven waren echt sterk en binnen een half uur was ik al wel 50 keer van de plank afgevallen en waren mijn armen zo’n beetje dood van het elke keer terug peddelen tegen de stroom in. Een keer is het mij gelukt om met een golf mee te gaan en op de plank te blijven, dit was echt gaaf en ik was binnen een paar seconde zo 100 meter verder richting het strand. Maarja die afstand moet je dus ook weer zee inwaarts terug peddelen om een andere golf te pakken, en in die tijd krijg je weer een stuk of wat grote golven over je heen. Vandaar dat ik dit verslag nu typ met gigantisch veel spierpijn. Het was zwaar maar zeker niet de laatste keer dat ik heb gesurft. Na het surfen hebben we nog wat gegeten in een klein en goedkoop surfers restaurantje op het strand. Toen zijn we rond half 6 terug naar Singaraja gereden en om 8 uur precies waren we terug in ons huis. Vandaag zijn we nog vrij van de universiteit, dus ik heb mooi even de tijd om bij te komen. Morgen beginnen we weer met de lessen op de universiteit!

Groeten!


  • 18 Oktober 2010 - 11:45

    Lucy:

    hai sander, fijn dat je weer beter bent. die spierpijn gaat vast wel over voordat je weer gaat surfen. Heb de film eat, pray love gezien die deels op bali speelt.inderdaad prachtige natuur. groeten en kalmpjes aan hé!

  • 18 Oktober 2010 - 12:28

    Betsy T.:

    (jaja, de tantes zijn maar druk met jou...) Je hebt toch geen rabiës, hondsdolheid, gehad?! In onze krant stond dat er een rabiësepidemie heerste op Bali. Maar ja, je hebt alles weer getrotseerd, zelfs de golven. Echte kanjers haal je er zo uit...

  • 18 Oktober 2010 - 22:56

    Rob Mos:

    Hallo Sander,

    afgelopen zondag waren we bij je ouders. Het was er gezellig en natuurlijk mooi om even weer bij te praten.
    Jos vertelde dat je nu op Bali bent, dus kijk ik maar eens even op je reisverslag. Binnenkort zal ik alles gaan lezen het is nu hier al laat.
    Maar ik, wij willen je graag veel succes wensen met je stage daar, en dat je maar mag opknappen.


    Groeten
    Rob Heidi en Luca Mos

  • 25 Oktober 2010 - 21:10

    WilleMien:

    heb een tijdje niet gekeken op jouw avonturensite,maar je blijft maar leuke dingen doen!Ik gebruik nu de computer die ik van Jos heb gekregen en ben er erg blij mee.In dec.de hele fam.op bezoek hoorde ik.Leuk,leuk,leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Singaraja

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2011

Het allerlaatste reisverslag

07 Januari 2011

Familie weer vertrokken

23 December 2010

Familie aangekomen op Bali!

08 December 2010

weekend naar Kuta

01 December 2010

Singapore en vulkaan beklimmen
Sander

Actief sinds 09 Aug. 2010
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 45042

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Studeren aan William Paterson University (NJ)

23 Augustus 2010 - 22 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: