Oliebollen en bijna naar Singapore - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu Oliebollen en bijna naar Singapore - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu

Oliebollen en bijna naar Singapore

Door: sanderscholten

Blijf op de hoogte en volg Sander

26 Oktober 2010 | Indonesië, Singaraja

Hallo mensen,

Afgelopen week ben ik gewoon naar de lessen op de universiteit geweest, de lessen stellen niet zo heel veel voor. Via wat vrienden op de universiteit krijg ik nu samenvattingen en boeken in het Engels over de stof die wordt besproken. Zo is het iets makkelijker te begrijpen waar de docenten eigenlijk over praten. Sharon en Kristian zijn vorige week donderdag weer gekomen uit Singapore, Sharon moest hier behandeld worden aan haar oog n.a.v. haar dengue koorts. Afgelopen weekend hebben we verder weinig gedaan. Ik ben nog wel een eind rondgereden door de bergen met de scooter maar meer ook niet. Afgelopen maandag wilden we met zijn drieën een dag naar Balian beach. Dit is een mooi wit strand op ongeveer 1,5 uur rijden van Singaraja. We zijn uiteindelijk nooit bij Balian beach aangekomen want het bleek dat we een verkeerde afslag hadden genomen en daardoor helmaal in de verkeerde richting waren gereden. We kwamen midden in een gigantische stortbui drijfnat aan bij Medewi beach, dit is ook een mooi strand alleen veel verder van Singaraja af. We hebben geschuild bij een kraampje vlakbij het strand waar ze zonder gekheid oliebollen verkochten. Ze kostten omgerekend 4 eurocent per stuk en waren hetzelfde als in Nederland. Het was de eerste keer dat ik tijdens een tropische regenbui in mijn zwembroek oliebollen heb gegeten. Na een halfuur wachten op het strand tot dat de regen weer minder werd zijn we maar terug gereden naar Singaraja. We zijn dat hele eind ook in een streep terug gereden naar huis, onderweg reden we nog wel langs een paar mooie rijstterrassen. Verder was ook de terugweg vooral nat en koud. ’s Avonds hebben we verder weinig meer gedaan. Vanmorgen om 6 uur zijn Kristian en Sharon vertrokken naar Singapore, Sharon moest hier weer zijn voor controle na de behandeling van haar oog. Het idee was dat ik deze keer met Sharon mee zou gaan naar Singapore, Sharon’s verzekering zou de vlucht en het hotel e.d. betalen. Niet verkeerd dus, maar omdat de verzekering de tickets al geboekt had op naam van Kristian, ervan uitgaande dat hij weer mee zou gaan, moest Kristian weer mee. Verder ga ik deze week gewoon weer naar de universiteit, Sharon en Kristian komen als het goed is vrijdag weer terug hopelijk gaat het dan weer wat beter met Sharon en kunnen we nog dingen gaan doen aankomend weekend.

Groeten!

• 26 Oktober 2010 - 15:26

Pa En Ma:

Oliebollen! Hmmmm, lekker vooral met oud en nieuw samen op Bali.

• 26 Oktober 2010 - 20:05

Betsy T.:

Wat mooi dat je hoog bezoek krijgt van wel vijf Haarbichse personen om samen de decemberfeesten te vieren! ALS we dan niet met zijn 13-en in ons huis in de sneeuw hadden gezeten, en ALS Bali glutenvrij is, waren we graag meegekomen (denk ik zomaar even bij een glas wijn).

• 27 Oktober 2010 - 07:16

Boer Walter:

Warning-Warning-Warning-Warning

De stoottroops from Harbrinkcorner are coming soon.
    Be careful, don´t take them in to your house and don´t feed them. They bring their own food from Holland, Oliebollenmix van Koopmans.
    Wes nich bang,wie komt nig!
    Heel veel plezier daar en tot lezens.
    Christel & Walter
    and the wichter

Ps. Wie bakt nou onze oliebollen??????

• 28 Oktober 2010 - 20:37

Marietje En Jan:

nou ik hoef dit jaar geen oliebollen te bakken en kan ze proeven op bali we hebben er zin in kijken hoe het bij jou is groeten

• 29 Oktober 2010 - 19:36

Regio Bank:

He Sander,
    Wat gaaf zeg,jou site dat wij ook zo op de hoogte kunnen blijven van jou avonturen.geweldig wat je meemaakt en allemaal ziet daar!!!!!!!
    Geniet ervan.hier is het koud en nat weer.
    Wij blijven je verhalen volgen...
    Wat mooi dat je Ouders,Zus en Tante en Jan komen Kerst en Nieuwjaar vieren met jou.....Groeten en tot volgende keer,Anne,Paulien,Marietje en Suze.......

• 09 November 2010 - 10:04

Bas:

Jo G!

hoorde dat je fam 3 weken komt, fraai onie? man wat goedkoop is alles daar zeg. Als het bier daar omgerekend ook een paar cent kost kunnen we met de kameraden wel een weekendje bali doen, ben je voor een euro dik haha! oja en ik kan niet meer op mijn hyves dus vandaar dat ik niet terug kon krabbelen.

Eeh gegroet!