Weekend rondtoeren en schouder uit de kom! - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu Weekend rondtoeren en schouder uit de kom! - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sander Scholten - WaarBenJij.nu

Weekend rondtoeren en schouder uit de kom!

Door: sanderscholten

Blijf op de hoogte en volg Sander

22 November 2010 | Indonesië, Singaraja

Hallo,

Afgelopen weekend zijn we met zijn vieren een weekend door Bali getoerd. Donderdag ochtend hadden we om half 8 eerst nog een uur les, rond half 11 zijn we met de scooters vertrokken richting het zuiden. Na 1,5 uur rijden kwamen we in Ubud aan, dit is een mooi stadje ongeveer in het midden van Bali. 10 minuten na aankomst in Ubud hadden we al via een man die langs de weg stond een homestay gevonden, voor een paar euro p.p. inclusief ontbijt konden we er met zijn vieren slapen. We hadden er nog een mooie veranda bij en de homestay lag in het centrum van Ubud, ideaal dus. In Ubud hebben we eerst even geluncht en daarna zijn we ’s middags naar het Monkeyforest geweest in Ubud. Het is een soort bos in de stad waar ook geen hekken omheen staan, hier leven meer dan 400 apen. Het bos was wel heel mooi aangelegd en de apen aten de bananen zo uit je hand. Dat was wel gaaf om te zien wel waren ze gigantisch brutaal. Verschillende apen zag je dan bijvoorbeeld met een pet of een bril in hun poten de boom in klimmen. Na ongeveer 2 uur in het Monkeyforest te zijn geweest zijn we terug gegaan naar onze homestay, ’s avonds zijn we uitgebreid en redelijk goedkoop uit eten geweest in een restaurant in Ubud. De volgende morgen hebben we na het ontbijt onze tassen ingepakt en zijn we naar de olifantengrot geweest net buiten Ubud, dat stelde eigenlijk niet zo heel veel voor, maar het park om de grot heen was wel gaaf om te zien. Bij de in- en uitgang van het park stond er een totaal onder getatoeëerde man met een pyton van 3 meter om zijn nek, haar naam was Esther en het was zijn huisdier. We stonden even met de man te praten en op een gegeven moment klom de slang op mijn nek, het beest voelde best apart aan. Je kon wel merken dat hij best sterk was, maar ook tam. Na het olifantenpark zijn we doorgereden naar het zuidelijkste gedeelte van Bali, het schiereiland Bukit badung. We hebben in de buurt van Nusa dua, aan de oostkust een homestay gevonden en daarna nog even op het strand gelegen. ’s Avonds hebben we wat in een Warung gegeten en verder een biertje gedronken voor onze kamer. De volgende morgen moesten we om 12 uur uitchecken, daarvoor zijn Mark en ik nog naar het strand van Nusa dua geweest, dit was veel mooier en heel schoon. Het strand was echt wit met veel palmbomen, de zee was helblauw en op zee zag je veel surfers op de hoge golven. Rond half 1 zijn we naar de westkust van Bukit badung gereden. De westkust bestaat uit mooie hoge kliffen, en tussen de rotsen wederom mooie witte stranden. In de buurt van het strand hebben we weer een homestay gevonden en ’s middags hebben we mooi op het strand gelegen. Rond 17:00 uur zijn Mark en ik naar Uluwatu gegaan, dit is een tempel die op de punt van een klif staat. Vanaf de klif kijk je pal op het westen over de Indische oceaan uit, we zijn tot ongeveer 18:30 gebleven en hebben hier zonsondergang gekeken, dit zag er echt fraai uit. ’s Avonds hebben we goedkoop wat gegeten in Uluwatu en verder weinig gedaan. Zondagmorgen zijn Mark en ik om half 8 terug naar het noorden gereden, naar Denpasar, we hebben hier nog wat van de stad gezien maar Denpasar stelt behalve het drukke verkeer niet veel voor. Het was een supermooi weekend tot 20 kilometer voor Singaraja, hier lag een grote olievlek op de weg. Ik reed er met mijn scooter doorheen en met scooter en al gleed ik naar de andere weghelft, hier reed een jeep mij tegemoet. Omdat ik niet kon remmen of kon sturen door de olievlek knalden we frontaal tegen elkaar aan, ik vloog over de motorkap van de jeep vol met mijn linkerschouder op het asfalt. Het ongeluk was niemand zijn fout omdat de bestuurder van de Jeep en ik er dus niks aan konden doen. De 2 mannen in de Jeep waren heel behulpzaam en spraken gelukkig Engels, de ene man bracht me met zijn Jeep naar het ziekenhuis de andere reed met mijn scooter achter ons aan. Voordat we in het ziekenhuis aankwamen had ik al door dat mijn schouder uit de kom was aangezien het bot totaal anders in mijn lichaam zat, op de röntgenfoto’s was dit nog duidelijker te zien maar gelukkig was er niks gebroken. Ik kreeg vervolgens 2 spuiten aan verdoving, de verpleegster knipte mijn T-shirt kapot en een gespecialiseerde arts trok mijn schouder weer in de kom. Toen dit eenmaal gebeurt was mocht ik met mitella om ook weer gaan. Mijn schouder doet nog wel pijn en verder heb ik overal wel zo’n beetje spierpijn van de val maar over het algemeen ben ik er geloof ik nog wel goed vanaf gekomen.
Vandaag (maandag) heb ik niet veel gedaan. Morgen en woensdag gaan we gewoon weer naar de universiteit en woensdag kan ik ook mijn paspoort ophalen met een verlengt visum, dit komt goed uit omdat Sharon en ik donderdag ochtend naar Singapore vliegen voor de laatste controle van Sharon’s ogen. Als het goed is komen we vrijdag avond weer terug.

Groeten

• 22 November 2010 - 13:52

Ramon:

joo

Volgens mij hejt daar allemaal nog wa voor elkaar onie?
    alleen wa zere schouder:P? de omgang in het verkeerd was toch al nooit je sterkste punt.. haha
    euh nog veel plezier daar

• 22 November 2010 - 15:46

Roy:

Hahah Sander, het was al bekend dat je onvertrouwd bent met motorvoertuigen:P

• 22 November 2010 - 17:25

Peetoompje:

Eh, doo't henig an mien jong!

• 22 November 2010 - 17:27

Jarno:

haha.. zo kennen we je weer!:P ma voor de rest moet het donders mooi zijn als ik dat zo lees! wij maken het werk hier in NL wel af;)
    Beterschap en kalman

• 22 November 2010 - 17:53

Nolan:

joo Sander,
    echt gaaf als je die verhalen leest..
    vooral dat het daar nog mooi weer is en hier zitten we in de kou..
    vulle wille nog en succes met je schouder, haha!

• 22 November 2010 - 18:36

Marike:

Ha, die Sander,
    Ik geniet nog steeds van je avonturen.
    Gelukkig liep het goed af met je schouder!
    Groeten en veel plezier!

• 22 November 2010 - 21:06

Betsy T.:

"Schrik op schrik dat maakt het hart gezond".... Beterschap Sander. Maar als ware budgetbeheerder en urenverantwoorder heb je er weer een mooi reisverslag tegenaan gegooid.

• 25 November 2010 - 20:15

WilleMien:

Ha,jong.
    Wat hej mie noe wier maakt.Maar gelukkig valt het nog wel mee.Prachtige foto's trouwens.(vooral die van jou met dat lullige mitellaatje.)Heb je nog geen pijn in je nek van dat ding? Doot henig an entot het volgende verslag,hoop ik.
    p.s. jammer van Twente,maar blijven wel in de Europe Leage of zoiets.